Kas trahvida või teenindada

20jaan.

Kas trahvida või teenindada

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

Sportlased said kohvikus kaasa võetud söögi eest trahvi.

Teenindus on kirju maailm, kus tuleb ette vähem ja rohkem eriskummalisi olukordi. Ka pealtnäha mitte just kõige meeldivamad situatsioonid on tegelikult võimalus midagi paremaks muuta. Kõik sõltub vaatenurgast.

10. jaanuaril ilmus Tarbija24-s Taavi Tederi artikkel “Sportlased said kohvikus kaasa võetud söögi eest trahvi”

Ilmselt on oma toidumoonaga kohviku külastajaid varemgi ette tulnud, et kohvikupidaja otsustas selliseid kliente trahvida. Koolitas ka teenindaja välja millal ja kuidas trahvi teha. Küllap oskab kohvikupidaja tuua ka rida põhjusi, miks ta sellise otsuse langetas.

Ükskõik, mis on aga põhjuseks, on tulemus ikka üks – klient on pettunud ja jagab oma pettumust teistelegi. Nii kahjustab kohvikupidaja vaid iseennast.

Küllap oleme kõik kokku puutunud tervimina kliendikeskne teenindus. Kuidas võiks kliendikeskne teenindus toimida elus eneses ja antud loo taustal?

Teenus kujuneb kliendi vajaduste järgi. Enamus inimesi käivad kohvikus, et nautida õdusat keskkonda koos mõnusa maitseelamusega.

Kuid kliendid on erinevad. Ka klientide vajadused muutuvad ajas. Kui on olemas grupp kliente kes eelistavad tulla oma toidumoonaga, siis on see märk uutest võimalustest teeninduses.

Parim viis teada saada mida kliendid eelistavad, on neid jälgida mida tellivad, mida söövad. Ka teenindajaid tasub koolitada klientidega vabalt vestlema, et uudistada mida ja miks nad eelistavad. Nii sünnivad suurepärased ideed menüü täiustamiseks. Võib olla on selle kohviku külastajate seas teisigi sportlasi, nagu seda olid Taavi Tederi artikli peategelased. Väga vahva on kui vaatluse ja vestluste tulemusel sünnib menüü, mida teenindaja saab järgmine kord sportlastele ise välja pakkuda. Ja kaobki klientidel vajadus eelistada oma toidukarbikestest einestada.

Oma toidumoona eelistajatele saab ka kohe, ilma erilise eeltööta, pakkuda lisamugavusi. Näiteks saab neile soovitada mugavamat ja nauditavamat söömisvõimalust, ulatades neile taldriku, noa-kahvli, salvrätikud. Miks ka mitte pakkuda kliendile võimalust pesta oma toidukarp puhtaks. Selliseid pisiteenuseid leiduks veelgi. Kõigi nende teenuste eest saab esitada kliendile ka arve.

Ükskõik kes kohvikusse astub, on ta klient. Seega lisaks suurepärasele toidule on oluline pakkuda talle meeldivat teenindust. Ükski karistus ei too klienti tagasi. See-eest positiivne mälestus kohvikust ahvatleb klienti uuesti külla tulema. Võib-olla võtab ta kaasa ka oma sõbrad, kes eelistavad oma toidu asemel nautida kohalikke maitseid.

Üks on kindel, negatiivse tegevusega ei ole võimalik saavutada positiivset tulemust. Kliendikeskse teeninduseni jõuame vaid läbi positiivse suhtumise.