Ei-vaba päev klienditeeninduses

24juuli

Ei-vaba päev klienditeeninduses

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

Meie kõnepruugis on üks sõna, mis kõige enam pärsib teeninduses  edasiliikumist. Kas arvad ära, mis sõnast jutt käib?

Just, see kahetäheline sõna, mille üks täht on e ja teine i – ” EI “

Vaatamata sellele, et ei-sõna laastav mõju on laialt teada, ei suuda me sellest sõnast lahti lasta. Ilmselt põhjusel, et ei-sõna on meid saatnud juba lapsepõlvest alates: “ei tohi”, “ei võta”, “ei lähe”.

Nii on levinud arvamus, et mõtted on paremini mõistetavad siis, kui neid väljendada ei-sõnaga.

Allpool on vaid mõned ei-sõnaga laused, mida juhtusin nädala jooksul kuulma. Kindlasti saad sa oma kogemuste põhjal seda loetelu jätkata.

Kõige levinumad on ilmselt lahenduse puudumist väljendavad laused. Seda eriti teeninduses. Neid lauseid on lihtne ja mugav öelda, sest jõulise sõnumi edastamiseks piisab paarist sõnast:

  • “Ei ole.”
  • “Ei tule.”
  • “Ei tea.”
  • “Ei taha.”
  • “Ei oska öelda.”
  • “Mina/ meie sellega ei tegele.”
  • “See ei ole minu vastutada.”
  • “Mitte ei tea kuidas see juhtuda sai.”

Küsilausetega väljendame üldjuhul oma huvi ja hoolivust kaaslase suhtes. Kuid ka küsilausetes oleme ei-sõnale leidnud koha.

  • “Ega te ei oska öelda?”
  • “Kleepse ei soovi?”
  • “Kas teile ei ole helistatud?”

Nüüd aga läheb põnevamaks. Oled sa märganud kui palju me kasutame ei-sõna positiivsete mõtete edastamisel? Näiteks nõustumisel?

  • “Ei, kindlasti.”
  • “Ei, absoluutselt.”
  • “Ei, ta on jah …”
  • “Ei, seda muidugi.”
  • “Ei, jah.”
  • “Ei, ei ole raske.”

Me kiidame ja tunnustame ei-sõnaga.

  • “Ei, väga hea on.”
  • “Ei, kõik tuli hästi välja.”
  • “Ei, väga tore.”
  • “Ei, väga ilus.”
  • “Mul ei ole tema kohta midagi halba öelda.”
  • “Ei oska midagi halba esile tuua.”
  • “Ei ole põhjust nurisemiseks.”
  • “Ei saa kurta.”
  • “Ei ole üldse paha.”
  • “Ei nurise üldse.”
  • “Aga ei, täitsa söödav.”

Vahel me ka lohutame ja julgustame ei-sõnaga:

  • “Ei ole hullu.”
  • “Ei tasu muretseda.”
  • “Ei ole põhjust paanikaks.”
  • “Ei ole vaja kohe kõige hullemat mõelda.”

Omaette huvitavad on topelt eitused, mis peaks tulemuseks andma jah-sõnumi:

  • “Ma ei keeldu osa võtmast”
  • “Ei taha nii heast pakkumisest keelduda”
  • “Minu seisukoht polnud eitav”

Tõeliseks pärliks on aga järgmine lause, mida juhtusin kuulma ühel vestlusel. Tegemist on kolmekordse eitusega. Kas saad aru, mida öeldi?

  • “Ei saa eitada, et seda ei uuritud”
  • “Ma ei öelnud “ei”, et ma ei osale”

 

Mis sa arvad kas on võimalik rääkida eitavate sõnadeta: ei, pole, ära?

On olukordi kus eitav kõne on vajalik. Kindlasti on neid hetki aga märksa vähem kui arvame. Teeme proovi.

Kuulutame tänase päeva ei-vabaks päevaks. Soojenduseks proovi kuidas sul õnnestub siinsed ei-lauseid ümber vormida jah-lauseteks.

Kui esimesed katsetused edukalt läbitud, saad jah-kõnega rõõmustama tõtata oma kliente ja kaaslasi.

Soovin Sulle meeliköitvat ja säravat ei-vaba päeva!


Tänan Teid, et leidsite aega lugemiseks ja kaasa mõtlemiseks. Piret-5
Kui tekkis küsimusi või soov mõtteid vahetada, võtke palun julgelt ühendust.
Piret Bärg, superviisor/ 56 566 899/ piret@teenindus.ee

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.