Nali teeninduses, ka pärast naljakuud

04apr.

Nali teeninduses, ka pärast naljakuud

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

Aprillikuus on naer ja väikesed vimkad sõprade ja kolleegide seas omal kohal. Teeninduses kohtab huumorit aga väga harva.

Aprillikuus on naer ja väikesed vimkad sõprade ja kolleegide seas omal kohal. Teeninduses kohtab huumorit aga väga harva.

Samas on just teenindus hea koht, kus kasutada naeru ja huumorit, sest:

  • huumor aitab näha asjade helgemat poolt, nii saab ära hoida nii mõnegi pingelise olukorra;
  • huumor aitab luua kliendiga hea kontakti;
  • huumor toob kliendi välja oma igapäevarutiinist ja argimõtetest;
  • huumor muudab töö teenindajale nauditavaks;
  • huumor käivitab naeru, naer aga loob inimeses õnnehormoone.

Esmapilgul võib tunduda hirmutav naljatamine võõra inimesega. Samas on eestlastel supermõnus huumor, mahlakas ja krutskiga. Seda tasub julgelt jagada ka klientidele. Mõned soovitused siin:

  1. Ära karda mõjuda koomilisena, ole lihtsalt vaba. Ole sina ise;
  2. Kasuta huumorit säästlikult, justkui vürtsi. Vaid paras kogus nalja loob muheda õhkkonna;
  3. Hoia nali lihtsana. Nii jõuab nalja mõte kiiremini kuulajani;
  4. Tunne oma kuulajaskonda – erinevaid inimesi ajavad naerma erinevaid teemad;
  5. Vali nalja tegemiseks ka õige aeg. On olukordi kus naljal ei ole kohta.
  6. Ära jää pikalt mõtlema nalja üle, mida plaanid öelda. Nii võid õige hetke maha magada.
  7. Loo oma “naljade pagas”, kust saad mõne järeleproovitud killu õigel hetkel välja võtta;

Ja veel: on täiesti normaalne olla tööl lõbusas tujus. Peagi ümbritsevad sind vaid naerusuised inimesed, sest nagu isegi tead, naer on nakkav.

Inspiratsiooniks väike seik meie teenindusest.

Supermarketis, mõned minutid enne sulgemist, olin leti ees oma järjekorda ootamas. Minuga koos seisis seal veel üllatavalt palju inimesi, kõigil järjekorranumber näpus. Teisel pool letti aga mõõtis ja kaalus teenindaja kliendile kaupa välja. Ise samal ajal saalis kõlavale muusikale kaasa lauldes ja tantsides. See oli meie teenindusruumis nii tavatu pilt, et kõik järjekorras seisjad vaatasid teda lummatult. Ükski ootaja ei kiirustanud teenindajat takka, vaid muhelesid vaikselt kaasa. Ilmselgelt oli teenindaja oma tantsu ja lauluga vallandanud kõikehaarava hea tuju laine.

Naerusuist naljakuud sulle!


Tänan Teid, et leidsite aega lugemiseks ja kaasa mõtlemiseks. Piret-5
Kui tekkis küsimusi või soov mõtteid vahetada, võtke palun julgelt ühendust.
Piret Bärg, superviisor/ +372 56 566 899/ piret@teenindus.ee

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.