Mille eest klienti tänada?

20märts

Mille eest klienti tänada?

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

Veel paljude teenindajate jaoks on kliendi tänamine teeninduse lõpus mõistetamatu tegevus.

Ja see on täiesti arusaadav. Kodune kasvatus ütleb, et midagi andes tuleb öelda “palun” ja midagi saades lausuda “tänan”.

Teenindaja on päris sageli andja rollis. Ta ulatab kliendile ostu või jagab soovitusi, juhendab või lahendab arusaamatuse. Järelikult on justkui loogiline, et klient saajana tänab teenindajat ja teenindaja lausub “palun” või “võtke heaks “ või “ei ole tänu väärt” või muud sarnast, mis meil ikka tavaks on tänajale vastata.

Kui aga teeninduse tervikpilti vaadata, saab kõik alguse kliendist, kui andjast. Ja ta annab meile palju. Väga palju. Siin on neli suurimat kingitust, mida me saame iga päev igalt oma kliendilt, temale ainuomasel moel:

opendoor1. Klient annab meile võimaluse olla kasulik

Iga teenus on loodud eesmärgiga olla vajalik kellegi jaoks. Kuid kas pakutu ka tegelikult kasulik on, selle üle otsustab ainuisikuliselt klient. Kui ta leiab, et tõesti, see teenus, sellisel kujul, on talle kasulik, siis ta tuleb ja kasutab seda. Kui aga kliendi hinnangul pakutud teenus ühel või teisel põhjusel ei sobi talle, läheb  ta mujale ja meil, teenusepakkujana, jääb üle vaid kotid pakkida ja minna mujale oma vajalikkust tõestama.

Me saame oma valdkonnas olla kasulikud täpselt senikaua kuni meil on kliente.

“Tänan, et sain olla Teile kasulik.”

Binokkel2. Klient annab meile võimaluse olla oma ala professionaal

Ei piisa ainult heast teenusest. Klientide teadlikkus ja nõudlikkus kasvab iga päevaga. Meil on vaja pidevalt kliendi ootuste ja vajadustega sammu pidada.  Iseenesetarkusega üksi siin kaugele ei jõua.

Tänu kliendile saame me ennast arendada. Klient annab meile võimaluse tundma õppida teda ennast ja tema vajadusi. Kliendiga suheldes arendame oma teenindus- ja müügioskusi, kliendi tagasisidest saame juhiseid, kuhu ja kuidas edasi liikuda.

Klient on meile tänuväärseks õpetajaks, kelle abiga saame ennast pidevalt arendada ja täiustada.

“Tänan, et jagasite oma kogemusi.”

Raha3. Klient annab meile võimaluse olemas olla ka homme

Rahal on edasiviiv jõud. Ilma rahata ei toimiks kaasaegne ühiskond. Raha on vahend, mis võimaldab ettevõttel investeerida, tasuda krediite ja soetada hüvesid. Ja selle positiivse rahavoo tagab meile klient, ostes meie teenuseid või kaupu.

Klient kaalub aga põhjalikult (vahel ka mitte nii väga põhjalikult) kellele oma raha loovutada.

Kui ta lõpuks otsustab, kõikide turul olevate valikute seast, teatud osa oma piiratud rahavarudest  vahetada just meie ettevõtte teenuse või toote vastu, on see suur kompliment meile.

“Tänan, et usaldasite meid.”

time-hourglass4. Klient annab meile võimaluse olla tema vääriline

Rahal on omadus tulla ja minna. Aeg aga liigub meil kõigil vaid ühes suunas. Seda kuskilt juurde tellida ei saa. Nii on iga tegevus, mis me teeme, mõõdetav läbi väärtusliku aja.

Kui klient astub meie uksest sisse, siis on ta otsustanud kõikide valikute seast kulutada osa oma hinnalisest ajast just meile. See on ülimalt luksuslik kingitus, sest me teame, et seda sammu klient enam tagasi kerida ei saa. Ainuüksi selline hinnaline kingitus väärib lugupidavat suhtumist klienti.

“Tänan, et jagasite oma väärtuslikku aega meiega.”

TänanTänan-sõna ise on lühike, kuid temas on peidus suur ja ilus mõte.

Tänades ütleme kliendile, et hindame seda, mida ta meile on andnud.

Tänades väljendame oma tänulikkust, austust ja lugupidamist.

Ja ei maksa kohkuda kui teeninduse lõpus kõlab korraga kaks “tänan”-sõna. Üks kliendi ja teine teenindaja suust. Nii väljendavad mõlemad osapooled oma tänulikkust.

Nii, et küsimusele, “Mille eest klienti tänada?”, on lihtne ja lühike vastus:  “Selle eest, et ta meil olemas on.”

Kui aga soovid oma tänamise sõnavara laiendada, siis eesti keeles on veel ilusaid võimalusi:

tänan, suur tänu, palju tänu, tuhat tänu, aitäh, aitüma ~ aituma*

 

* tänuväljend aitäh, aitüma, aituma on pika aja jooksul kujunenud pöördumisest aita jumal

Tänan Teid, et leidsite aega lugemiseks ja kaasa mõtlemiseks. Piret-5
Kui tekkis küsimusi või soov mõtteid vahetada, võtke palun julgelt ühendust.
Piret Bärg, superviisor/ +372 56 566 899/ piret@teenindus.ee

One thought on “Mille eest klienti tänada?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.