Nimesilt – milleks ja kuidas, 1. osa

20märts

Nimesilt – milleks ja kuidas, 1. osa

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

Meie klienditeeninduse maastikus on näha, et nimesildi kasutamises puudub kindel seisukoht, kas kanda või mitte kanda, kus kanda ja kuidas kanda. Sageli puudub kindel seisukoht isegi ühe asutuse piires. Nii ongi võimalik näha kõikvõimalikke nimesildi kandmise viise: paljud kannavad nimesilti rinnas, kuid levinud on ka kaelas kantavad nimesildid, põnevamad nimesildi kandmise kohad on õlal, randmel, puusal, riputatakse nimesilte ka seinale või paigutatakse lauale. On nimesilte kus on kirjas teenindaja nimi või teenindaja kood, või piirdutakse ametinimetusega.

Olukorda on isegi sekkunud poliitikud, kes 2004 aastal kehtima hakanud Kaubandustegevuse seaduses nõudsid prghv 5 p.3 järgi nimesildi kandmist, 2008-st aastast aga tühistasid selle nõudmise.

Kas nimesildil ja selle kandmise viisil on üldse tähtsust?

Kui Te ise ei ole veel otsustanud, milline lähenemine Teie ettevõttes on õigustatum, või Teil endil puuduvad veenvad argumendid oma idee tutvustamisel meeskonnale, siis vaatame seda teemat lähemalt.

Kust kõik alguse sai?

Majanduse standardiseerimise esimesed sammud tehti 1946 aastal, kui Genfis asutati Rahvusvaheline Standardite Organisatsiooni (The International Organization for Standards), olles esialgu tehnilist laadi, suunatud toodetele ja materjalidele. Kvaliteedijuhtimise (Quality Management) arenedes asuti tähelepanu pöörama ka teenindusele, kuid seda pigem kui tootmise järelhoolduse ja müügiprotsessi juhtimise olulise osana.

Tänased ISO standardid kaardistavad rohkem protsessi, kui atribuutikat, nimesildi kandmine kuulub enam turunduse meetmete ja ärietiketi valdkonda.

Hello my name isEsimene suurem ülemaailmne nimesildi buum oli kuldsetel kuuekümnendatel, mil Ameerika ettevõte C-Line Products tutvustas 1959 aastal kleebist “Hello my name is”. Selle nimesildi populaarsus kasvas ülikiiresti ja on seda siiamani.

Usutakse, et esimesena hakkas kõigilt oma teenindajatelt nimesildi kandmist nõudma Sam Walton, WalMarti asutaja (asutatud 1962), soovides nii anda klientidele teada, kelle käest nad ostavad.

Täna me teame, et nimesildi väärtus on aga märksa laiem.

Kui oluline on kanda nimesilti?

USA-s viidi läbi uuring, mille käigus uuriti nimesildi olulisust kliendi jaoks. Uuringus osales 1000 meest ja naist.

96% kõigist vastanutest leidis, et nende jaoks on oluline teada isiku nime, kelle käest ostetakse. 76% vastanutest väitis, et neil nad usaldavad enam ettevõtet, kus kantakse nimesilte ja ühtlasi leidsid, et nimesilti kandvad teenindajad mõjuvad professionaalsematena.

Teine huvitav uuring tehti Londonis, milles osales 116 000 Mystery Shoppingu testostjat Suurbritanniast, Austriast ja Uusmeremaalt. Eesmärgiks oli teada saada nende hinnangut klienditeeninduse kvaliteedile ning kliendi rahulolu mõjutajatele.

Testklientide raportites ilmnes, et kliendi rahulolu kasvas 12% nendes ettevõtetes, kus teenindajad kandsid nimesilti.

Nii, et sõltumata sellest, kas kliendid asuvad siin- või sealpool ookeani, on nimesildil tähtis roll teeninduses.

Kas kanda nimesilti vasakul või paremal pool?

50 aastase nimesildi kandmise ajaloo jooksul on põhidiskussioonid käinud selle üle kummal pool nimesilti kanda, kas paremal või vasakul pool rinnas. Professionaalsest vaatevinklist tuleb nimesilti kanda paremal pool.

Põhjendused tuginevad suhtlemispsühholoogiale ja inimese füsioloogiale:

Kui me suhtleme teise inimesega, siis tavaliselt meie silmad liiguvad, kaaslase välimusest ülevaate saamiseks, päripäeva. Esmalt langeb me pilk oma vestluskaalselase paremale küljele (meie poolt peegelpildis), sealt liigume silmadega edasi kaaslase silmadele ja alles siis vasakule küljele, kui selleks on vajadus (näiteks kui nimesilt on vasakul pool rinnas), ning siis tagasi silmadele. Kui nimesilt on paremal, siis selleks hetkeks kui meie silmad vestluspartneri silmadega kohtuvad, on teada ka kaaslase nimi ja võimalusel saame seda ka kohe kasutama hakata.

Sama on ka kätlemisel: silmad alustavad liikumist kätelt ülesse partneri paremale õlale ja sealt edasi silmadeni.

Seepärast, kandes nimesilti paremal poolel, muudame oma kliendil nime lugemise mugavaks ja vestluse alustamise lihtsamaks.

Vasakul pool nimesildi kandmine on pigem mugavam nimesildi kandjale endale, sest paremakäelisel on lihtsam nimesilti kinnitada vasakule poole.

Niisiis, kui juba kanda nimesilti, siis kanda seda nii, et sellest oleks maksimaalselt kasu.

Lihtne juhis nime- ja muu infosiltide kandmisel:

Parem pool on nimesildi jaoks, vasak pool on nn dekoratiivne ja kommertspool, kus kantakse firma sümboolikat, kampaaniamärke, ilunõelu, medaleid jms.

Nimesilt ise ei ole aksessuaar, mis pannakse rinda ja unustatakse. Nimesildist on kasu vaid siis kui ta on loetav, selleks  3 peamist soovitust:

  • nimesildi õige koht on paremal pool rangluu all, võimalikult näo lähedal
  • nimesilt on riidega paralleelselt. Kaldenurgad üles või allapoole raskendavad lugemist
  • nimesilt on lakooniline ja lihtne

Põhjalikumalt nimesildist saate lugeda artikli järgmisest osast.


Tänan Teid, et leidsite aega lugemiseks ja kaasa mõtlemiseks. Piret-5
Kui tekkis küsimusi või soov mõtteid vahetada, võtke palun julgelt ühendust.
Piret Bärg, superviisor/ +372 56 566 899/ piret@teenindus.ee

.

.

.

.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.